Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów Państwa szkoły oraz ich rodziców do wzięcia udziału w programie “Szkoła z Gigantami”, czyli darmowych lekcjach programowania dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Program połączony jest z akcją “Bezpieczny Internet ONLINE” -  warsztatami dotyczącymi bezpiecznego korzystania z sieci, nad którymi honorowy patronat objęło Ministerstwo Cyfryzacji.

“Szkoła z Gigantami” to cykl 5 zajęć online w formie webinaru, które szkoły mogą zaproponować uczniom w ramach lekcji informatyki lub dodatkowych zajęć pozaszkolnych.  Pierwsze 4 lekcje to praktyczne warsztaty z programowania w języku Scratch lub Python. Ostatnie zajęcia natomiast poświęcone będą bezpiecznemu korzystaniu z Internetu.

 

Warsztaty są całkowicie bezpłatne i podzielone są na 2 grupy wiekowe (9-12 lat oraz 13-18 lat), dla których program został specjalnie dopasowany. Warsztaty będą prowadzone w formie webinaru. Każde spotkanie trwa 2 godziny lekcyjne (1,5 h).

Szczegółowe informacje na temat warsztatów (linki poniżej):
Szkoła z Gigantami - warsztaty online z programowania w Scratchu (9-12 lat)
Szkoła z Gigantami - warsztaty online z programowania w Pythonie (13-18 lat)

Projekt organizowany jest przez szkołę Giganci Programowania, oferująca od ponad 5 lat kursy programowania dla dzieci i młodzieży. Trenerzy prowadzący zajęcia to doświadczeni i aktywni zawodowo programiści oraz specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa.

 

Zachęcamy do obejrzenia filmików, w których mówimy dlaczego warto wziąć udział w naszych warsztatach (linki poniżej):

grupa 9-12 lat https://www.youtube.com/watch?v=dDYclimXjeg&t=3s

grupa 13-18 lat https://www.youtube.com/watch?v=M9d5-apix_Q&t=5s

 

W związku z ograniczoną liczbą miejsc warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest rejestracja oraz wybranie docelowej grupy dla ucznia poprzez poniższy formularz:

>>> "Szkoła z Gigantami" - zapisy dla uczniów <<<
 

Dodatkowo, wszystkich rodziców oraz opiekunów zapraszamy do wzięcia udziału w projekcie “Bezpieczny Internet ONLINE”. Będą to darmowe warsztaty adresowane specjalnie do rodziców. W trakcie webinaru zostaną przedstawione zagrożenia czyhające na użytkowników Internetu oraz zasady bezpiecznego korzystania z sieci. Podczas warsztatów nasi trenerzy edukują m.in. o tym, czym jest dark web oraz jak bronić się przed atakami hakerskimi. 

 

Webinar odbędzie się w kilku terminach: 7.05., 11.05., 14.05, 21.05. Aby wziąć udział w warsztatach “Bezpieczny Internet ONLINE” dla rodziców oraz opiekunów należy dokonać rejestracji poprzez następujący link:

>>> "Bezpieczny Internet ONLINE" - zapisy dla rodziców oraz opiekunów <<<


 

Gorąco zachęcamy Państwa do przekazania informacji o darmowych warsztatach online swoim uczniom oraz ich rodzicom i wzięcia udziału w zajęciach poświęconych podstawom programowania oraz zagadnieniom związanym z bezpieczeństwem w Internecie.

 

W razie pytań prosimy o kontakt mailowy, bądź telefoniczny pod numerem: 22 112 10 63

 

bezpieczny internet

 

 

Z pozdrowieniami,
Giganci Programowania
www.giganciprogramowania.edu.pl

Dzień dobry,

w związku z przeniesieniem terminu egzaminu ósmoklasisty w okresie ograniczenia funkcjonowania szkół związanego z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 zmianie uległy zaplanowane dni wolne od zajęć dydaktycznych z 21-23 kwietnia na 16-18 czerwca 2020 r.

Dyrektor szkoły

Rekrutacja Do Szkoły Muzycznej w Domosławicach filia w Gnojniku pod numerem telefonu:
+48 884 987 316
lub:
+ 48 14 663 54 20
linki do dokumentacji niezbędnej podczas rekrutacji:
http://muzyczna.domoslawice.edu.pl/wydarzenia/og%C5%82oszenie-o-naborze-do-szko%C5%82y-muzycznej-na-rok-szkolny-2020-2021
nasz FB
https://www.facebook.com/Pa%C5%84stwowa-Szko%C5%82a-Muzyczna-I-stopnia-w-Domos%C5%82awicach-455537677815209/

Ulotka rekrutacyjna

 

Konkurs literacki

„Święty Jan Paweł II w moich wspomnieniach”

REGULAMIN  KONKURSU

 

  1. Cele Konkursu:
  2. Uczczenie 100 ROCZNICY URODZIN  świętego Jana Pawła II.
  3. Zapoznanie się z wpływem Jana Pawła II na życie wielu ludzi.
  4. Budowanie więzi międzypokoleniowych w oparciu o wartości chrześcijańskie.
  5. Rozwijanie kultury języka polskiego.
  6. Promocja talentów uczniowskich.

 

  1. Tematyka pracy:

Wywiad z osobą, która:

* spotkała Jana Pawła II osobiście albo uczestniczyła we mszy świętej pod Jego przewodnictwem podczas pielgrzymki do Ojczyzny.

* chociaż nie spotkała nigdy osobiście Jana Pawła II, ale chciałaby się podzielić wspomnieniami związanymi z jego osobą, pontyfikatem, naukami.

Do wywiadu można dołączyć zdjęcia z prywatnego (domowego) archiwum.

 

III. Zasady uczestnictwa w Konkursie: 

  1. Konkurs adresowany jest do uczniów klas IV-VIII.
  2. Objętość pracy: maksymalnie 2 strony maszynopisu, czcionka Times New Roman 12.
  3. Do pracy należy dołączyć imię i nazwisko osoby, z którą jest przeprowadzany wywiad oraz ucznia przeprowadzającego wywiad.

 

  1. Termin składania prac:
  2. Prace należy przysłać do 15 maja 2020 r. na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

  1. Kryteria oceniania:
  • zgodność z tematem konkursu,
  • odniesienia faktograficzne (opis wydarzeń; realia przedstawione w relacji świadka)
  • walory literackie tekstu (ciekawe ujęcie tematu, bogactwo języka),
  • poprawność stylistyczna i językowa.

VI.Nagrody.

  1. Autorzy najciekawszych prac otrzymają nagrody książkowe oraz cząstkową ocenę celującą
    z historii. Pozostali uczestnicy otrzymają dyplomy za udział oraz cząstkową bardzo dobrą ocenę z historii.
  2. Najlepsze prace konkursowe zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły.
  3. Wręczenie nagród odbędzie się po wznowieniu zajęć szkolnych.

 VII. Postanowienia końcowe:

  1. Nadsyłając pracę na Konkurs, autor zgadza się na niezbędne poprawki redaktorskie
    w tekście oraz jej upublicznienie na stronie internetowej szkoły.
  2. Biorąc udział w Konkursie, uczestnik akceptuje jego Regulamin.
  3. Wyniki Konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły oraz w e-dzienniku.

VIII. Jury:

  1. Józefa Zych
  2. Teresa Czesak
  3. Piotr Gwóźdź

 

W październiku 2019 roku nasza szkoła przystąpiła do XXI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Zaczytana szkoła organizowanego przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie. Celem konkursu było rozwijanie czytelnictwa u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.

Przystępując do konkursu, przyjęliśmy na siebie zadania, których wykonanie jury oceniało punktowo w skali od 1 do 10. Warunkiem otrzymania tytułu i certyfikatu Zaczytana szkoła było uzyskanie co najmniej 80% punktów za wykonanie przynajmniej 8 zadań. Konkurs trwał od 31 października 2019 r. do 31 marca 2020 r.

W ciągu tych 5 miesięcy zrealizowaliśmy wszystkie 10 zadań, zdobywając 100 punktów!

 

Zadanie 1.

Szkolny konkurs znajomości lektur – „Szkolny Mistrz Czytelnictwa” przeprowadzony w listopadzie
i grudniu 2019 roku w klasach II-VIII.


Na każdym poziomie wyłoniono zwycięzców, czyli Mistrzów Czytelnictwa:

 

Klasa II – Julia Paterek

klasy III – Mikołaj Świerczek

klasa IV – Kacper Biernat

klasy V – Magdalena Zych

klasy VI – Adrian Piekarz

klasa VII – Patryk Gnyla

klasa VIII – Maciej Konstanty

 

Zadanie 2.

Przeprowadzenie wśród uczniów debaty „Książka naszym przyjacielem”.

Debatę oxfordzką przeprowadzono w klasach VII i VIII. Udział w debacie był dla uczniów okazją do kształtowania umiejętności dyskutowania, rzeczowego przedstawiania swoich racji i poglądów oraz tolerancji dla poglądów innych osób. Obrońcy i przeciwnicy tezy przedstawili wiele argumentów uzasadniających własne zdanie.

Na zakończenie debaty uczestnicy dokonali głosowania poprzez podniesienie ręki. Po przeliczeniu głosów okazało się, że teza „Książka naszym przyjacielem” obroniła się.

 

Zadanie 3.

Zorganizowanie wspólnie z biblioteką innowacyjnej imprezy szkolnej (angażującej lokalną społeczność), której celem będzie rozwijanie i promowanie czytelnictwa.

 

27 lutego 2020 roku odbyła się impreza Kto czytać lubi - ten nigdy się nie nudzi”, która zaadresowana była do dzieci przedszkolnych - siedmiolatków z Przedszkola w Uszwi. Mali goście odwiedzili bibliotekę szkolną, dowiedzieli się, jaka jest rola biblioteki i jak należy zachować się w takim miejscu, a następnie wysłuchali opowiadania o znanym żółwiku – „Franklin piecze ciasteczka”
i oceniali zachowanie bohaterów historyjki.

Dalsza część spotkania odbyła się w świetlicy szkolnej. Tam przedszkolaki wraz ze starszymi kolegami z klasy I a usiedli przy stolikach i kolorowali przygotowane malowanki. Na zakończenie prawie dwugodzinnego spotkania mali goście otrzymali przygotowane prezenty-zakładki do książek.

 

Zadanie 4.

Moje zakończenie” – konkurs literacki na napisanie nowego, zaskakującego zakończenia wybranej książki.

Przyznano dwa wyróżnienia dla uczniów klasy VI a: Maksymiliana Kleckiego i Adriana Piekarza. Obaj chłopcy napisali zakończenie lektury Hobbit, czyli tam i z powrotem”.

 

Zadanie 5.

Przeprowadzenie szkolnego konkursu plastycznego pt. „Zaczytana szkoła”

 

Zwycięzcy konkursu plastycznego

 

W kategorii klas I-III

I miejsce – Magdalena Jagielska – kl. III b

II miejsce – ex aequo Maria Buda – kl. II

Wiktoria Osada – kl. II

III miejsce- ex aequo Aleksandra Jarzmik – kl. I a

Hubert Świerad – kl. II

 

W kategorii klas IV-VII

I miejsce – Oliwia Bober – kl. VII

II miejsce – ex aequo Klaudia Jarzmik – kl. V b

Paulina Górak – kl. V a

III miejsce - ex aequo Maja Bukowicz – kl. V b

Hubert Wąs – kl. V b

 

Zadanie 6.

Zorganizowanie przez bibliotekarza szkolnego dnia wspólnego czytania pod nazwą „Czytanie łączy pokolenia”. Zaproszenie rodziców i dziadków do wspólnego czytania wybranych pozycji
z dostosowaniem do wieku uczniów.

W bibliotece szkolnej w lutym miała miejsce akcja „Czytanie łączy pokolenia”,
w ramach której zaproszeni Goście – dwie Babcie i cztery Mamy czytały książki wybrane przez siebie bądź przez bibliotekarza.

Zaproszone Panie nawiązały serdeczny kontakt z uczniami, rozmawiając o treści i przesłaniach czytanych utworów oraz o tym, jak ważne było i jest czytanie w życiu każdego człowieka.

 

Zadanie 7.

Zorganizowanie konkursu na napisanie recenzji ulubionej książki.

Jury postanowiło nagrodzić tylko jedną recenzję.

Klaudia Młyńska z klasy VIII zachęcała do przeczytania książki ,,Harry Potter i kamień filozoficzny”.

 

Zadanie 8.

Zapoznanie uczniów z zawodem bibliotekarza, drukarza, pisarza, księgarza.

Cykl zajęć pod tytułem „Zawody związane z książką” przeprowadzone zostały w bibliotece szkolnej. Zajęcia uświadomiły uczniom, jak długi i trudny jest proces powstawania książki. Wnioskiem z zajęć było stwierdzenie: „Szanujmy książki, bo w ten sposób szanujemy pracę innych ludzi. Szanujmy książki, bo one dostarczają nam wielu cudownych przeżyć”.

 

Zadanie 9.

Udział w dowolnej ogólnopolskiej kampanii na rzecz promocji i rozwoju czytelnictwa.

Czytamy cały rok. To hasło przyświecało nam przy wyborze kampanii „Narodowe czytanie”. W tym roku do czytania została wybrana „Balladyna” Juliusza Słowackiego.

Impreza została zaplanowana na czwartek 12 marca 2020 r. Niestety, w przeddzień okazało się, że zajęcia szkolne zostają zawieszone. W związku z tym zadanie to będzie zrealizowane
w terminie późniejszym.

 

Zadanie 10.

Ukończenie przez nauczyciela - bibliotekarza kursu „Rozwijanie czytelnictwa u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym” organizowanego przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.

 

Apel podsumowujący realizację zadań w Konkursie „Zaczytana Szkoła” oraz wręczenie nagród zwycięzcom konkursów odbędzie się po wznowieniu zajęć szkolnych.