13 stycznia uczniowie klas VI, VII oraz VIII wzięli udział w warsztatach językowych pt. ,,Making and breaking British stereotypes” oraz ,,A musical journey cross the USA”, które odbyły się w Centrum Wystawowo-Konferencyjnym na Wawelu. Zajęcia prowadził native speaker – Mark Wills, Anglik urodzony w Cambridge, pasjonat językoznawstwa, nauczyciel języka angielskiego poprzez kulturę, wykładowca w szkołach średnich, na kursach uniwersyteckich i magisterskich, a także tłumacz artykułów w międzynarodowych czasopismach.

Pierwsze warsztaty dotyczyły krajów Zjednoczonego Królestwa Anglii, Szkocji, Walii i Irlandii, a dokładnie tego, co łączy i dzieli te cztery bardzo odrębne i charakterystyczne narody Wysp Brytyjskich. Drugie zajęcia były muzyczną podróżą po Stanach Zjednoczonych, między innymi przez Nowy York, Los Angeles, Detroit i Seattle. Uczestnicy mogli dowiedzieć się, skąd pochodzą znane zespoły, piosenkarze, raperzy i jaki to ma wpływ na wykonywaną przez nich muzykę.

Zajęcia miały charakter warsztatowy, więc uczniowie brali w nich aktywny udział, rozwijając najważniejsze kompetencje językowe – słuchanie, czytanie oraz mówienie. Atmosfera sprzyjała zabawie i nauce, a kontakt z tzw. żywym językiem angielskim to kolejne pozytywne doświadczenie naszych uczniów, którzy mieli możliwość wykorzystania swojej wiedzy w praktyce.

 

 

 

Pod koniec 2022 r. odbył się powiatowy konkurs pod hasłem „Czy słyszałeś o czerniaku, groźnym skóry raku?” zorganizowany przez Państwową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Brzesku. Celem konkursu było propagowanie wśród młodzieży szkół podstawowych powiatu brzeskiego wiedzy dotyczącej czerniaka.

Naszą szkołę reprezentowały dwie uczennice klas ósmych: Paulina Górak i Gabriela Chmielarz, zajmując ex aequo drugie miejsce. W odbiorze nagród mogła uczestniczyć tylko Gabriela, ponieważ Paulina w tym czasie przebywała w Irlandii w ramach projektu Erasmus+.

Laureatkom serdecznie gratulujemy!

W naszej szkole odbył się Konkurs plastyczny - Aniołek Bożonarodzeniowy i dlatego w ostatnich dniach zaczęły się do nas „zlatywać” anioły. Były przeróżne! Duże, małe, grube, chude, całe białe, kolorowe, posypane brokatem, z papieru, nici, drewna, piórek, płatków kosmetycznych, styropianu itp. Prace były przepiękne, miały w sobie coś nadzwyczajnego i wprowadziły do naszej szkoły magiczny nastrój. W konkursie brały udział dzieci z klas I - III. To było bardzo trudne zadanie wybrać anioły najpiękniejsze z najpiękniejszych. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Waszej inwencji twórczej oraz Waszego zaangażowania.

Komisja dokonała oceny prac i po długiej, burzliwej naradzie postanowiła nagrodzić następujących uczniów:

I miejsce: Kornelia Orłowska kl. II a
II miejsce: Julia Wilk kl. I
III miejsce: Lena Gucwa kl. I

Wyróżnienia
1. Karol Buda kl. II b
2. Liliana Chmielowska kl. I
3. Michalina Bogusz kl. II b
4. Zosia Czuba kl. II b

Gratulujemy laureatom i dziękujemy raz jeszcze wszystkim autorom tak wspaniałych i wyjątkowych aniołów!!! Zasługujecie na wielkie uznanie i pochwałę.

 

Na początku grudnia 10 uczniów naszej szkoły (Alicja Robak, Paulina Górak, Kornelia Wąs, Amelia Ząbkowska, Klaudia Bienias, Jakub Suślik, Hubert Robak-Koloda,Wiktor Biel, Hubert Klecki oraz Tomasz Cichostępski) wzięło udział w dwutygodniowej mobilności w ramach projektu Erasmus+ w Dublinie w Twin English Centre. Zajęcia w liczbie 25 godzin tygodniowo były prowadzone przez native speaker’a John’a Bourke, nauczyciela z wieloletnim doświadczeniem. Miały one charakter warsztatów na temat ekologii oraz zrównoważonego środowiska. Uczniowie pracowali metodą projektu, rozwijając umiejętności, takie jak krytyczne myślenie, kreatywność, świadomość wartości współpracy na demokratycznych zasadach, otwartość na różnorodność oraz tolerancję wobec odmiennych poglądów. W programie zajęć znalazły się również wykłady na temat problemów współczesnej Europy – prawa człowieka, radzenie sobie z problemami odrzucenia społecznego czy depresji oraz prelekcje na temat programu Erasmus+, który w znacznym stopniu przyczynia się do samorozwoju uczniów.

Po zajęciach uczniowie zwiedzali Dublin, m. in. Kolegium Świętej Trójcy – irlandzką uczelnię założoną w roku 1592 przez królową Elżbietę I; Museum Narodowe obejmujące wystawy związane z archeologią, sztuką czy historią naturalną; Temple Bar – część miasta po południowej stronie rzeki Liffey, z której słynie Dublin; Most Harfa kształtem przypominający harfę, która jest symbolem Irlandii; Katedrę Św. Patryka powstałą na cześć Świętego Patryka i jego działalności oraz wiele innych, ciekawych, bogatych pod względem kulturowym oraz historycznym miejsc.

Uczestnicy projektu mieszkali wraz z rodzinami irlandzkimi. Mieli możliwość obserwować ich zwyczaje, tradycje rodzinne oraz kulturę, spróbować tradycyjnych potraw przygotowanych przez goszczące rodziny, a przede wszystkim sprawdzić i rozwinąć swoje umiejętności komunikacyjne w języku angielskim.

Podsumowując udział w mobilności, należy stwierdzić, że przyniósł on ogromne korzystności językowe, społeczne i personalne poprzez:

  • intensywny kontakt z prawdziwym językiem BrE – wymowa, akcent, intonacja – lekcje prowadzone przez nauczycieli języka angielskiego, które polegały na mówieniu, słuchaniu i poprawnej komunikacji,
  • możliwość aktywnego posługiwania się językiem mówionym w sytuacjach społecznych – kawiarnie, sklepy, restauracje, środki komunikacji miejskiej w miejscu zamieszkania,
  • realizowanie projektów dotyczących problemów współczesnej Europy – ekologii, tolerancji, praw człowieka, itp.,
  • działania wykorzystujące nowoczesne technologie (Internet, telefony komórkowe, smartfony, tablety) i media społecznościowe (Twitter, Facebook, Instagram) jako pożyteczną i efektywną część samokształcenia,
  • rozwój poczucia wspólnoty europejskiej oraz efektywnej współpracy opartej na zasadach tolerancji, demokracji, otwartości oraz równości przy tworzeniu projektów.

Dla uczniów naszej szkoły wyjazd do Dublina niewątpliwie będzie jedną z najważniejszych przygód w życiu, która z pewnością wpłynie na ich sukces zawodowy oraz ułatwi odnajdywanie się w nowych sytuacjach społecznych czy środowiskowych.

 

 

20 grudnia w Myślenicach odbył się Finał Wojewódzki w Szachach Drużynowych z udziałem mistrzów powiatu brzeskiego, czyli drużyny naszej szkoły w niezmienionym składzie:

  • Mikołaj Klecki ucz. kl. V
  • Nikola Zaczyńska ucz. kl. V
  • Jakub Bober ucz. kl. IVA
  • Konrad Duraczyński ucz. kl. IVB

Do rywalizacji przystąpiło 20 drużyn z województwa małopolskiego. Zawody przeprowadzone były systemem szwajcarskim kontrolowanym na dystansie 7 rund. Nasi uczniowie walczyli jak prawdziwi sportowcy, rozgrywając wspaniałe i trudne partie, ponieważ poziom rozgrywek był bardzo wysoki. Drużyna uplasowała się poza podium, ale jesteśmy bardzo dumni z udziału naszych uczniów w rywalizacji sportowej na poziomie wojewódzkim.

Gratulujemy i życzymy dalszych szachowych sukcesów.