W piątek zakończyliśmy rok szkolny. Był on trudny, ponieważ ze względu na pandemię przez większość czasu nauka odbywała się zdalnie. 25 czerwca uczniowie spotkali się z wychowawcami i otrzymali świadectwa oraz nagrody za osiągnięcia w szkolnych konkursach.

Uczniowie klas szóstych i siódmych -  uczestnicy zajęć w Centrum Wsparcia Uczniów Zdolnych zostali nagrodzeni za udział w konkursie na projekt edukacyjny zrealizowany w CWUZ w roku szkolnym 2020/2021. Otrzymali w nim wyróżnienia za projekty: „W jaki sposób figury tangramu można wykorzystać w życiu codziennym", „Jak dbać o czystość powietrza w naszym regionie." Nagrody wręczyła p. Małgorzata Karpiel z Referatu Oświaty gminy Gnojnik.

Wszyscy uczniowie naszej szkoły otrzymali promocję do następnej klasy, a ósmoklasiści ukończyli kolejny etap edukacji. Gratulujemy!

Niech okres wakacji będzie czasem radosnego i bezpiecznego wypoczynku.  Do zobaczenia we wrześniu!

 

24 czerwca odbyła się uroczystość pożegnania klasy VIII. Akademia rozpoczęła się od ceremonii zmiany Pocztu Sztandarowego. Następnie uczniowie klas VII przedstawili część artystyczną ukazującą szkolne życie na wesoło. Młodsze koleżanki i koledzy przekazali ósmoklasistom dobre rady na nową drogę życia, kierując do każdego z nich ciepłe słowo. W ręce absolwentów trafiły też upominki w postaci maskotek. Uczniowie klasy VIII pożegnali się ze szkołą montażem słowno-muzycznym, dziękując rodzicom, dyrekcji, nauczycielom i wszystkim pracownikom szkoły za trud wychowania.  Nie zabrakło miejsca na wspomnienia. Prezentacja, będąca kompilacją zdjęć z ośmiu lat nauki, przywołała w pamięci zebranych wspólnie spędzone chwile. Na zakończenie Pani Dyrektor Barbara Kondziołka wręczyła rodzicom uczniów klasy VIII list gratulacyjny i podziękowania za pracę na rzecz szkoły. Absolwenci otrzymali nagrody książkowe.

 

 

17 czerwca 2021 r. w Starostwie Powiatowym w Brzesku odbyło się podsumowanie etapu regionalnego XI Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla Dzieci z terenów wiejskich „Bezpiecznie na wsi mamy – od 30 lat z KRUS wypadkom zapobiegamy”. Wśród wyróżnionych znalazła się uczennica naszej szkoły Alicja Paterek z klasy II a, której serdecznie gratulujemy.

Konkurs ma na celu promowanie właściwych zachowań związanych z pracą i zabawą na terenie gospodarstwa rolnego. W bieżącym roku szkolnym zadanie konkursowe polegało na wykonaniu dwuwymiarowej pracy plastycznej w formacie A3, w dowolnej technice pokazującej sposoby zapobiegania wypadkom przy pracy w gospodarstwie rolnym oraz rolniczym chorobom zawodowym.

 

          23 czerwca tradycyjnie obchodzimy Dzień Ojca. Młodsi uczniowie naszej szkoły nie zapomnieli o tak ważnej dacie i uczcili to święto tak, jak potrafili najlepiej. Dzieci z klasy II b przygotowały krótki filmik niespodziankę, aby w ten sposób złożyć najlepsze życzenia kochanym Tatom i podziękować za ich trud, bezgraniczną miłość, poświęcenie oraz wielkie serce.  Uczniowie klas I-III zaprezentowali również własnoręcznie wykonane laurki.

Wszystkim Tatom życzymy zdrowia, pociechy, radości i dumy ze swoich dzieci.

 

 

 

                                                                                                                                     „Powiedz mi, a zapomnę,

                                                                                                                                     pokaż - a zapamiętam,

                                                                                                                                     pozwól mi działać, a zrozumiem!"

                                                                                                                                                                Konfucjusz

 

Innowacja pedagogiczna w świetlicy szkolnej

       W mijającym roku szkolnym w świetlicy realizowano innowację pedagogiczną "Dziecięce eksperymentowanie", która  polegała na wprowadzaniu nowych treści oraz stosowaniu ciekawych, aktywizujących metod pracy. Celem prowadzonych działań było: rozbudzenie ciekawości  otaczającego świata, nauczenie dzieci prowadzenia obserwacji, wyciągania wniosków z doświadczeń i eksperymentów, praktyczne działania oraz ukazanie związku nauki z życiem codziennym.
          W ciągu roku szkolnego przeprowadzono zajęcia  z następujących zaplanowanych bloków tematycznych:

  1. Niezwykłe tajemnice zwykłej wody.
  2. Powietrze.
  3. Elektryczność i magnetyzm.
  4. Ciekawa chemia i fizyka.
  5. Tajemniczy wszechświat.
  6. Ekorewolucja, czyli „drugie życie śmieci”.

Podczas zajęć dzieci:

  • wykonywały proste doświadczenia i eksperymenty fizyczno-chemiczne,
  • samodzielne przygotowały, wykorzystując różnorodne materiały i działając zgodnie
    z recepturą, m.in. kostki kąpielowe, gniotki i tzw. slime  (kreatywne zabawki charakteryzujące się dużą rozciągliwością i elastycznością), ozdobne flakoniki wypełnione zabarwioną solą, a także prace plastyczne nadające „śmieciom drugie życie”,
  • poznały sprzęt badawczy, m.in. mikroskopy, przygotowywały preparaty do obserwacji,
  • oglądały filmy tematyczne, słuchały różnych rodzajów muzyki, ale przede wszystkim wcielały się w naukowców, przeprowadzając doświadczenia i eksperymenty.

         Dzięki udziałowi w zajęciach, podczas których niejednokrotnie panował „twórczy bałagan”, uczniowie mieli możliwość rozwijania umiejętności logicznego, kreatywnego myślenia oraz wyciągania wniosków, a poprzez zabawę i samodzielne działanie rozbudzali w sobie fascynację światem nauki.

 

 

                                                                                                                                  Wychowawcy świetlicy szkolnej